Princip for arbejdsfordeling blandt det undervisende personale

Formål:

Det er et lovkrav at skolebestyrelsen skal forholde sig til arbejdsfordeling blandt det undervisende personale.

Mål:

Skolebestyrelsen anbefaler at arbejdsfordelingen blandt det undervisende personale tager udgangspunkt i at elever oplever så få voksne som muligt i hverdagen. Dette for at opnå den bedste rammer for eleverne, til at få en stærk relation til de undervisende voksne.

Vi vægter:

• At der opnås den bedste udnyttelse af personalets kvalifikationer, både faglige og menneskelige.
  • At personalet indgår i team, der har de nødvendige kompetencer til at sikre progression i børnenes udvikling.
  • At personalet indgår primært i et team og derfor primært arbejder i en afdeling.
  • At der for personalet er åbenhed og gennemsigtighed i processerne omkring opgavefordeling
  • At alle lærere har klasselæreropgaver

Skolens ansvar:

• Team dannes så de bedst understøtter dette princip
  • Team organiseres så det er muligt at efterleve princippet
    • F.eks. årgangsteam (1 eller flere årgange)
  • Team sammensættes så det er muligt at efterleve princippet
    • Faglige kompetencer tilstede i teamet
  • Ledelsen informerer skolebestyrelsen om arbejdsfordelingen blandt det undervisende personale

Forældrenes ansvar

Ingen