Princip for arbejdsfordeling blandt det undervisende personale
Formål:
Det er et lovkrav at skolebestyrelsen skal forholde sig til arbejdsfordeling blandt det undervisende personale.
Mål:
Skolebestyrelsen anbefaler at arbejdsfordelingen blandt det undervisende personale tager udgangspunkt i at elever oplever så få voksne som muligt i hverdagen. Dette for at opnå den bedste rammer for eleverne, til at få en stærk relation til de undervisende voksne.
Vi vægter:
- At der opnås den bedste udnyttelse af personalets kvalifikationer, både faglige og menneskelige.
- At personalet indgår i team, der har de nødvendige kompetencer til at sikre progression i børnenes udvikling.
- At personalet indgår primært i et team og derfor primært arbejder i en afdeling.
- At der for personalet er åbenhed og gennemsigtighed i processerne omkring opgavefordeling
- At alle lærere har klasselæreropgaver
Skolens ansvar:
- Team dannes så de bedst understøtter dette princip
- Team organiseres så det er muligt at efterleve princippet
- F.eks. årgangsteam (1 eller flere årgange)
- Team sammensættes så det er muligt at efterleve princippet
- Faglige kompetencer tilstede i teamet
- Ledelsen informerer skolebestyrelsen om arbejdsfordelingen blandt det undervisende personale
Forældrenes ansvar
Ingen
Vedtaget af skolebestyrelsen juni 2019