Formål:
Det er et lovkrav at skolebestyrelsen skal forholde sig til prioritering af den understøttende undervisning
Mål:
Målet med den understøttende undervisning på Artium skole er at styrke elevernes faglige og sociale kompetencer på forskellig vis. Dette gøres gennem aktiviteter, der understøtter dette
Udmøntning:
Skolebestyrelsen anbefaler følgende prioritering af lektionerne til UUV:
1. Afkortning af skoledagen (efter gældende bestemmelser)
2. Holddannelse/andre aktiviteter (efter gældende bestemmelser)
a. Dog skal der på alle årgange (undtagen 0. årgang) være afsat ressource til Studietid (hjælp til lektier) i løbet af skoleåret.
3. Klasseture i samarbejde med forældre
Skolens ansvar
Team laver plan for udnyttelsen af UUV for kommende skoleår i juni måned
Pædagogiske og didaktiske formål med omlægningen.
Hvilke ændringer teamet konkret vil foretage i undervisningen og hvordan det bliver udmøntet, således at det bidrager til elevernes læring.
hvordan teamet vil informere forældre og elever om udmøntningen.
Teamet beskriver forventningen til effekten af omlægningen, herunder:
hvilke succeskriterier/mål der opstilles.
hvilke indikatorer/tegn der påviser, at omlægningen af ressourcerne har haft den ønskede effekt for elevernes læring.
Ledelsen præsenterer skolebestyrelsen for teamenes prioriteringer på første skolebestyrelsesmøde
o Skolebestyrelsen godkender planerne
o Hvis planer ikke kan godkendes, aftales proces for det videre forløb frem mod en godkendelse
Halvårlig opsamling for skolebestyrelsen med status på brugen af UUV ud fra det vedtagne princip
Forældrenes ansvar
Ingen
Vedtaget af skolebestyrelsen august 2019