Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for Understøttende Undervisning (UUV)


Formål:
Det er et lovkrav at skolebestyrelsen skal forholde sig til prioritering af den understøttende undervisning

Mål:
Målet med den understøttende undervisning på Artium skole er at styrke elevernes faglige og sociale kompetencer på forskellig vis. Dette gøres gennem aktiviteter, der understøtter dette

Udmøntning:
Skolebestyrelsen anbefaler følgende prioritering af lektionerne til UUV:
1. Afkortning af skoledagen (efter gældende bestemmelser)
2. Holddannelse/andre aktiviteter (efter gældende bestemmelser)
a. Dog skal der på alle årgange (undtagen 0. årgang) være afsat ressource til Studietid (hjælp til lektier) i løbet af skoleåret.
3. Klasseture i samarbejde med forældre

Skolens ansvar
 Team laver plan for udnyttelsen af UUV for kommende skoleår i juni måned
 Pædagogiske og didaktiske formål med omlægningen.
 Hvilke ændringer teamet konkret vil foretage i undervisningen og hvordan det bliver udmøntet, således at det bidrager til elevernes læring.
 hvordan teamet vil informere forældre og elever om udmøntningen.
 Teamet beskriver forventningen til effekten af omlægningen, herunder:
 hvilke succeskriterier/mål der opstilles.
 hvilke indikatorer/tegn der påviser, at omlægningen af ressourcerne har haft den ønskede effekt for elevernes læring.
 Ledelsen præsenterer skolebestyrelsen for teamenes prioriteringer på første skolebestyrelsesmøde
o Skolebestyrelsen godkender planerne
o Hvis planer ikke kan godkendes, aftales proces for det videre forløb frem mod en godkendelse
 Halvårlig opsamling for skolebestyrelsen med status på brugen af UUV ud fra det vedtagne princip

Forældrenes ansvar
 Ingen

 

Vedtaget af skolebestyrelsen august 2019