Lejrskoler

Principper for afholdelse af lejrskole på Artium

Fra skoleåret 2022/2023 vil det igen blive muligt at tage på lejrskole. Efter debat i både skolebestyrelse og personalegruppe er nedenstående gældende:

Indskolingen:

Der vil i 2.klasse være en overnatning på skolen. Der kan opkræves diætpenge 85 kr. pr. døgn.

Mellemgruppen:

På 5. årgang arrangeres en fælles lejrskole på 3 overnatninger. Skolen betaler 800 kr. pr. elev. Derudover kan der opkræves 3x85 kr. i diætpenge pr. elev.

Udskolingen:

Der arrangeres i 7. årgang en overnatning i starten af skoleåret. Der kan opkræves 85 kr. pr. elev i diætpenge. Dette er tænkt som et introarrangement – under meget enkle former

I 9. årgang arrangeres en lejrskole på 4 overnatninger. Skolen betaler 400 kr. pr. elev. Derudover afholdes der i 7., 8. og 9. årgang arrangementer, hvor der indsamles penge til den fælles lejrtur. De indsamlede penge bruges til lejrskolen for eleverne i 9. årgang uden hensynstagen til, de der eventuelt vælger andet skoletilbud efter 8. klasse. Der kan opkræves 5x85 kr. pr. elev i diætpenge.

Eventuelle klasseopsparinger bruges på ekskursioner og forældrearrangerede ture. Klasseopsparinger må i indskolingen maksimalt være 50 kr. pr. elev pr. år og på mellemtrinnet maksimalt 100 kr. pr. elev pr år. Det er for den enkelte forældre helt frivilligt, hvorvidt man vælger at indbetale. Klassekasser forestås af forældre. Alle skal informeres om datalovgivning.

Vedtaget af skolebestyrelsen april 2022